Vezetők a válságban

A pénz értéke romlik, egyre kevesebbet kapsz érte, viszont a munka sem lett kevesebb, mint előtte volt. Vezetők a válságban, akik azon gondolkodnak, milyen stratégiával működjenek tovább, hogyan tartsák meg munkavállalóikat,  hogyan tartsák fenn a munkavállalóik motiváltságát?

Munkavállalóként van az a pont, amikor a lojalitásról való lemondás felmentést kap a jobb anyagiak javára. Sokan juthatnak el arra a pontra, amikor elhagyják cégüket, mert egy jóval magasabb fizetés reményében kapnak megkeresést más cégtől. Egy kiváló munkaerő elvesztése pedig, nagy érvágás minden cég működésében.

A kérdés az, hogy ebben a helyzetben, mit tehet a vállalat, mi az, ami megtarthatja a munkavállalót és annak elköteleződését?

Felmerülhet a kérdés a cégek vezetőiben, hogyan tartsák meg a munkavállalóikat? Hogyan és mivel motiválják őket, amikor ők maguk is bizonytalanok, egy ilyen labilis és kiszámíthatatlan piaci helyzetben. Ráadásul az sem mindegy, hogy a cég mennyire erős anyagiakban, milyen lehetőségei vannak és meddig bírja finanszírozni a stratégiáját mely mentőöv jelenleg. Dönthetnek sok egyéb mellett, mely véleményük szerint segítséget jelenthet és áthidalhatóvá teszi a helyzetet.

Azért riasztó a jelenlegi inflációs helyzet, mert egyszerre mindenkit súlyosan érint. Munkaadó és munkavállaló egyaránt a túlélésre játszik, de vajon melyikük képes tovább állni a sarat, és kiből mit hoz ki ez a piaci helyzet?!

Vezetői fórumokon szóba kerül a motiválás fontossága, mely jelenleg nagyban az anyagiakra koncentrálódik, ami természetes is lehet, hiszen munkavállalói szemmel nézve ez a leginkább égető pont.

Egyetértenek abban, hogy sokkal több figyelmet kell a munkavállalóra fordítani, érdemes együtt gondolkodni. Felértékelődik a csapatszellem, fontos a közös ötletelés, a kollégák bevonása a kihívások megoldásába.

Többen kiállnak amellett, hogy a vezetők részéről meghatározó az őszinteség a munkavállalói felé, legyen bármilyen céges információ, érdemes megosztani a munkavállalóval, éreztetni vele, hogy ezzel is számít a vezetője a munkájára, véleményére.

Mindenki szeretné megtartani a munkavállalóit, mert most olyanok is megfontolhatják a munkahelyváltást, akik amúgy maximálisan lojálisak a céghez. Egy jobb ajánlat máshonnan, és talán már búcsúzhatunk is egy jó kollégától, és még csak nem is neheztelhet rá egy vezető sem.

Felelős vezetők, nyilván minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy aki a cégnek illetve számukra fontos, azt megtartsák. Ez sokban függ hozzáállásuktól, vezetői kompetenciáiktól, melyek mostanság fognak bődületesen felértékelődni. Beszélni kell a munkavállalók nyelvén, és gondolkodni kell a fejükkel is.

Nagyon ódivatú lenne arra gondolni, hogy vezetők a válságban magukra maradnak. A jól és kiegyensúlyozottan felépített, következetesen vezetett vállaltoknál, ez elő sem fordulhat, mert a munkavállalói tudatában vannak, hogy a cég nem hagyja őket cserben, képes számukra biztonságot, és jövőképet teremteni minden helyzetben. Ez működőképes, de mindenkinek bele kell adnia a saját tudását, kreativitását. Ezt kell elérnie egy vezetőnek, lehet ez cél a mai nehéz gazdasági helyzetben.

Kövess a LinkedInen is a friss bejegyzéseimért!

Érdekesség! A karizmatikus emberek 5 lehengerlő tulajdonsága. Kattints!

Vezetői coaching,hogy ne maradj egyedül a kihívásodban