Ügyvezető igazgató a vezetésről beszélt arról, hogy milyen kompetenciái és tulajdonságai vannak egy ideális cégvezetőnek.

Meghatározó a mai munka világában, hogy minden cégvezető, ügyvezető maximális tudással és kompetenciákkal rendelkezzen.
Az éremnek két oldala van, mert az csak egy dolog, hogy hány nyelven beszél és hány diplomával rendelkezik, ugyanis vezetőként emberekkel is kell bánnia, amire kevesen vannak felkészülve, és sokszor a legnagyobb kihívásnak ez mutatkozik. Saját érdeke is, hogy ismerje a kollégái nyelvét, mert egyébként minden a vezető fejére fog szakadni. Van, aki legyint és hatalmas egóval lép át az alábbi gondolatokon, de pont az ilyen típusú vezetés az, ami segítségre szorul!

Coaching ülések végén rendszeresen határozunk meg közösen az ügyféllel elvégzendő feladatot, ami már nagyban segíti őt a céljainak elérésében.
Ez mindenképpen nagyon hasznos, mert azon idő alatt, amíg ezeknek a feladatoknak az elvégzésével foglalkozik, kikapcsol és elkezd működni egy olyan agyfélteke, mely esetleg ritkábban van ilyen célra ösztönözve és elindulnak a gondolatok.

Amennyiben őszintén válaszol a kérdésekre, pontos képet tud kapni önmagáról, illetve meglévő kompetenciáiról és hiányosságairól. És miért ne lenne őszinte? Coach és ügyfele között elengedhetetlen az őszinteség, ami a bizalom alapja. Bizalom nélkül nincs sikeres coaching folyamat.

Egy cégvezető-tulajdonos ügyfelem az ülésen kapott 6 mondatot, mely a következő gondolatokat hozta ki belőle, és természetesen az ő vállalatáról is szólnak. Ebben az írásában, mint cégvezető a vezetésről, saját cégére vetítve nyilatkozott.

Azért gondoltam a publikálására, mert talán segítség lehet kezdő vagy haladó cégvezetők, cégtulajdonosok látásmódjának formálásában.

Lojalitás és elkötelezettség kialakítása

“Véleményem szerint fontos szempont az alkalmazottaknak a hovatartozás kérdése. Ösztönszerűen tartozni akarunk valahová, és ha választani kellene akkor mindenki a sikeres brigád részese szeretne lenni. A munkakörtől független a csapatban elfoglalt pozíció. A mindig jobb pozíció lehet egy állandó cél, amit lehet fokozni végtelenségig. Erre egy eklatáns példa az Egyesült Államokban az ügyvédi irodák politikája, ahol a partnerség az áhított cél, és ezért hajlandóak túlterhelni saját magukat nap mint nap.”

Motivációs igény felmérése

“Ha objektivitás az elsődleges cél, akkor elsősorban külsős szakcéget kell megbízni a felméréssel. Tapasztalataim alapján, az emberek zömét megkérdezve nem tudják megmondani azt, hogy mi is az pontosan, ami őket érdekli.Talán egy rövid, de „ottalvós”, csapatépítő folyamán esszenciálisan többet meg lehet tudni az adott ember valós személyiségéről, vágyairól.”

Túlóra kérdése

“Jelen kérdésben könnyű helyzetben vagyok, ez nálunk könnyen megy. Talán az lehet az oka, hogy jól érzik itt magukat, és elnézem a kisebb „stikliket”, s elméletileg a saját lelkiismeretük hozza vagy tartja őket itt időn túl.”

Csoport motiváció

“Az egyéni gondolkodás teljesen különböző, mint csoport szinten.  Kettő alaptétel van,

  • legyen a csoport pontosan meghatározva (tagok, feladatok, cél és a fizikai helyük)
  • kell min. még egy csoport, akikkel valamiben versenyezhetnek megközelítőleg azonos feltételekkel.

Nem szabad teljesen egyenlő feltételeket teremteni, mert akkor a „vesztes” csapatnak nehéz indokokat találni, hogy ők miért is maradtak.”

Executive coaching előnyei egy cégvezető szemszögéből nézve

Kiégett munkatársak

“Nehéz ügy, első lépés a kiégés felismerése. Ha értékes munkatárs, akkor megkérdezése nélkül elküldeni egy új szakterületet érintő képzésre, s ha szükséges akkor biztosítani neki tanulmányi szabadságot.
A másik megoldás lehet a tanítás. Sokszor lehet a kiégés oka, hogy az alany úgy érzi teljesen felesleges az a tudás és tapasztalat, amit felhalmozott. Ezen bázis átadása arra érdemes személy(ek)nek az érintett fél életében és munkájában új, motiváló dimenziókat nyithat meg.”

Hogy állsz az idővel, teszt vezetőknek

Motiválás, ahol szinte lehetetlen

“Legfontosabb a pozitív feed-back, azaz a jelentéktelennek tűnő munka elvégzése is legyen észrevéve, és néhány „jó szóval” megköszönve. További eszköz lehet a munkakörülmények kérés nélküli javítása, folyamatosan, apró figyelmességekkel.

Végül egy alapigazság, mindent lehet másképp, jobban, hatékonyabban csinálni. Ki kell kérni az ő véleményét is, mint a legilletékesebbnek, mit gondol, mi jelenleg a jó és a rossz, milyen ötletei vannak a változtatásra.”

Egy szóval összefoglalva: megbecsülés

Kövess a LinkedIn-en is a friss bejegyzéseimért!

FELSŐ VEZETŐI COACHING MENETE