Hatékony delegálás!

2018-06-30T18:49:40+00:00 április 23rd, 2017|Tags: |

Hatékony delegálás!

A hatékony delegálás az, amikor tervszerűen, és tudatossággal osztunk ki faladatokat a célra legalkalmasabb kollégáinknak.
Vezetőként sokszor kell delegálnunk, de hogyan legyünk hatékonyak ebben a folyamatban?
Mert a cél nem az, hogy mindent mi végezzünk el, hiszen nem ez lehetetlen, és szétaprózódnánk.
Építenünk kell egy olyan kollektívát, mely egymásra támaszkodva, minden feladatnak tökéletesen meg tud felelni.

Gyakran kerülök kapcsolatba vezetőkkel business coaching során, és szinte majdnem minden esetben kilyukadunk a delegálással kapcsolatos kérdésekhez.

Egy biztos, a hatékony delegálás eredményéhez, két dolognak lennie kell a vezetőben:

  • delegálásra való indíttatás és készség
  • a delegálás pontos ismerete

Az az érzésem, hogy ez az elsőre egyszerűnek tűnő elkerülhetetlen feladat, kiosztási folyamat, a vezetőknek időnként fennakadást okoz, legyen a cég relatíve kicsi vagy akár multi.

Motivációs titok – dicsérd meg a kollégád

A delegálás jelentése tömören:

megtenni dolgokat másokon keresztül, vagyis ebben az értelemben a feladatok szétosztása”

Vezetők véleménye megoszlik, ha megkérdezem a delegálásról, hogyan oszt ki feladatokat, és milyen érzések keveregnek a bennük:

Pl.:

 Krisztián 36 éves, tulajdonos egy 20 fős média cégnél:

„nehezen adom ki a feladatokat a kezemből, bár érzem, hogy egyedül ennyi felé nem lehet szakadni és érdemben figyelni sem. De érzésem szerint akkor van egy feladat tökéletesen elvégezve, ha én benne vagyok 100%-ban.
Ez minden energiám leköti és ez nem jó, mert egyéb fontosabb dolgokra kevesebb időm és energiám jut”

Kálmán 40 éves, kereskedelmi igazgató egy bp-i 300 fős multinál:

„Próbálom elmagyarázni, hogy mi a feladat és mit szeretnék ebből kihozni, de több alkalommal éreztem, hogy a lényeg mintha nem menne át hatékonyan a fejekbe.

Edina 35 éves, fiókigazgató egy bp-i 15 fős bankfiókban:
„Rendszeresen szembesülök azzal, hogy kollégáim önálló feladatmegoldó képessége nagyon alacsony, ezért a feladatok kiosztása számomra kemény fejtörést okoz”
 

Ha nem sikerül ráéreznünk a lényegére olyan, mintha azért adnánk ki feladatokat, hogy a kollégák ne unatkozzanak 8 órában.
Közben ezzel magunknak vezetőknek, csinálunk sok kicsi apró, de idegölő újabb feladatot.

Ismerősek nálad is a fenti vélemények?

Kövess a Linkedinen is, a friss bejegyzésekért!

EXECUTIVE COACHING
Ne maradjon le!

Iratkozzon fel
a hírlevelünkre

Hírleveleinkről természetesen bármikor leiratkozhat.
FELIRATKOZOM
close-link