Hatékony delegálás, de hogyan?

Hatékony delegálás, de hogyan?

A hatékony delegálás az amikor cégen belül jól osztjuk ki a feladatokat. Vezetőként sokszor delegálnunk kell feladatokat, de hogyan legyünk hatékonyak ebben a folyamatban? Mert a cél nem az, hogy vezetőként mindent mi végezzünk, hiszen nem ez a feladatunk illetve szétaprózódnánk. Építenünk kell egy olyan kollektívát, mely egymásra támaszkodva minden feladatnak tökéletesen meg tud felelni.

Ez a vezetői feladat sava és borsa!

Gyakran kerülök kapcsolatba vezetőkkel business coaching során, és szinte majdnem minden esetben kilyukadunk a delegálással kapcsolatos kérdésekhez a Hatékony delegáláshoz, de hogyan?

Egy biztos, a hatékony delegálás eredményéhez, két dolognak lennie kell a vezetőben:

  • delegálásra való indíttatás és készség
  • a delegálás pontos ismerete

Az az érzésem, hogy ez az elsőre egyszerűnek tűnő elkerülhetetlen feladat, kiosztási folyamat, a vezetők többségének fejtörést okoz, legyen a cég relatíve kicsi vagy akár multi.

Motivációs titok – dicsérd meg a kollégád

De előbb, tisztázzuk röviden a delegálás jelentését:

megtenni dolgokat másokon keresztül, vagyis ebben az értelemben a feladatok szétosztása”

A vezetők többsége így vélekedik, ha megkérdezem a delegálásról, hogyan oszt ki feladatokat, és milyen érzések keveregnek a bennük:

Pl.:

 Krisztián 36 éves, tulajdonos egy 20 fős média cégnél:

„nehezen adom ki a feladatokat a kezemből, bár érzem, hogy egyedül ennyi felé nem lehet szakadni és érdemben figyelni sem. De érzésem szerint akkor van egy feladat tökéletesen elvégezve, ha én benne vagyok 100%-ban.
Ez minden energiám leköti és ez nem jó, mert egyéb fontosabb dolgokra kevesebb időm és energiám jut”

Kálmán 40 éves, kereskedelmi igazgató egy bp-i 300 fős multinál:

„Próbálom elmagyarázni, hogy mi a feladat és mit szeretnék ebből kihozni, de több alkalommal éreztem, hogy a lényeg mintha nem menne át hatékonyan a fejekbe.

Edina 35 éves, fiókigazgató egy bp-i 15 fős bankfiókban:
„Rendszeresen szembesülök azzal, hogy kollégáim önálló feladatmegoldó képessége nagyon alacsony, ezért a feladatok kiosztása számomra kemény fejtörést okoz”
 

Szóval ez olyan, mintha azért adnánk ki feladatokat, hogy a kollégák ne unatkozzanak 8 órában.
Közben ezzel magunknak vezetőknek, csinálunk sok kicsi apró, de idegölő újabb feladatot.

Ismerősek nálad is a fenti vélemények?

Tehát felmerül a kérdés: hatékony delegálás, de hogyan?

Csatlakozz a Dobrai F. Rezső/coach facebook oldalunkhoz is, ahol mindig friss információkat találsz.

Válassz időpontot és beszéljük meg!

Barátsággal

2017. április

EXECUTIVE COACHING
2018-01-12T13:27:15+00:00