Coachingról
Ki a Coach a Coachi és mit foglal magában a Coaching kifejezés?
A Coach, aki az üléseket vezeti, hívhatjuk még „edzőnek”, személyes fejlesztőnek”is.
A Coachi, te magad vagy, mint ügyfél, aki munkájában, és esetleg ebből adódóan a magánéletében is elakadással küzd.
A Coaching pedig, maga a folyamat, amin belül együtt dolgozunk a problémád megoldásán, vagy a fejleszteni kívánt területeden.
A Coachingról röviden:
A Coaching folyamata a “segítő szakmákhoz” hasonlít, hiszen az emberért van, Ő a középpontja, alapja a pozitív pszichológia, mely az erősségek fejlesztésével foglalkozik. Egyénre szabott módon folytatom a fejlesztő beszélgetéseket, melynek célja, hogy a személyes erősségeid növekedjenek és fejlődjenek, az aktuális elakadásodat, problémádat pedig a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban a coaching technikáival megszüntessük.
A Coaching folyamata az ügyfél meglévő és rejtett belső erősségeire támaszkodik, melyek felszínre hozásával képessé válik elakadásainak leküzdésére, hogy megvalósíthassa legfontosabb céljait, megoldja problémás élethelyzeteit.
MERT A MEGOLDÁS BENNED LAKOZIK!
A Coaching folyamata a jelen, és a jövő konkrét megoldásaira koncentrál, nem a múltat feszegeti maximum csak annyira, amennyire feltétlenül az adott helyzet miatt szükséges.
Nagyon fontos itt megjegyeznem, a Coaching NEM TANÁCSADÁS!
És pontosan ettől működik olyan jól, hiszen ki ismerné jobban magát mint te?!
Éppen ezért a megoldás is benned lakozik, mint már említettem.
Lényeges, hogy nem mentális problémákkal foglalkozik a coach. Ilyen esetekben más típusú segítségre van szükség. (pl. pszichológus stb.)
A coach fejlesztő támogatást biztosít, technikáival, kérdéseivel segíti hozzá az Ügyfelet a kitűzött céljának eléréséhez.
Milyen típusú problémák megoldására jó a coaching?
Egy nehéz élethelyzetben, vagy feladat-végrehajtásban elakadtál
Időgazdálkodás, időmenedzsment
Változtatni akarsz az egyes helyzetekre adott reakcióidon, magatartásodon
Konfliktusod szeretnéd rendezni kollégáddal, főnököddel
Állásváltoztatás előtt állsz, szükségét érzed támogatásnak
Sikeresebb, hatékonyabb akarsz lenni munkádban
Egyensúlyt teremtenél életszerepeid között ( munka és magánélet egyensúlya )
Stresszel kapcsolatos ellenállásod javítanád
Pályaválasztás előtt állsz, megerősítést szeretnél
Elbocsátás fenyeget, hogyan tovább?
Burn-out ( Kiégés )
Fejlesztenéd kommunikációd
Döntés vezetői szinten ( megfelelő célok és azok elérési útjai )
Delegálás ( vezető részéről a feladatok kiosztása és lekövetése )
Önbizalmad, önbecsülésed alacsony, szeretnél bennük erősödni
Onboarding, vezetők beintegrálása új pozíciójukba
Coaching ülések menete, röviden:
Az első találkozó alkalmával,
személyesen is megismerkedünk és feltárjuk az aktuális problémád, illetve helyzetet.
Amennyiben a közös munka mellett döntünk, meghatározzuk a célod, amit szeretnél elérni, megvalósítani.
A második találkozón,
A sikereket tovább erősítjük, a nehézségekre pedig új tervet dolgozunk ki.
Természetesen ennek a második találkozónak a végére, ismét kidolgozunk egy újabb feladatot, amit az ügyfél ismét elvégez, végrehajt.
A harmadik találkozón is
a fentiek szerint járunk el, közben találkozóról – találkozóra fejlődik az ügyfél és egyre közelebb kerül a céljához.
Probléma vagy az elakadás jellegétől, összetettségétől függően a coaching folyamata 4 – 10 alkalomból áll, melyek cirka 10-14 naponta követik egymást.
A coach maximális titoktartással és figyelemmel köteles lenni az ügyfele iránt!
Természetesen a fenti menetrend nem kőbevésett, hiszen minden feladat más, minden megbízás eltérő lehet.