Nyitottság  aktivitás biztos kell a sikeres értékesítéshez. Gyakran találkozom olyan kis –  és középvállalkozásokkal, akik néhány éve még feltörekvők voltak a maguk területén iparágukban, viszont mára örülnek ha tudják hozni a minimális elvárásokat.
Bár sok partnerrel rendelkeznek, közöttük nem ritka az 5-10-15 éves kapcsolat, de mégsem működik az üzlet flottul a forgalmat, tervet évről évre alig tudják elérni ráadásul izzadva, sok energiát befektetve.

Valóban a partnereid már kacsingatnak más beszállítók felé is, hiszen a piac kinyílt a szélrózsa minden irányában és bőségesen akad lehetőség máshonnan, más kondíciókkal is a termékeket beszerezni.
Ja, az idő  nem áll meg, csak a lassú cégvezető ragaszkodik a régi szokásokhoz, beidegződésekhez.

És mivel üzletben nincs barátág, ezért a partnered feladja neked az árverseny lehetőségét hiszen ő is árrésből él, mint te. Ha van kedvezőbb beszerzési lehetősége, akkor pedig váltani fog.
Maximum néha vesz tőled is, te pedig csak pislogsz, hogy hogyan tovább?!
Itt elkezdődik egy végeláthatatlan árharc,  az árrésed csak fogy, fogy és fogy.

NYITOTTSÁG

Első tennivaló, vizsgáld felül a partnerlistád! Nem az a lényeg, hogy sok partnert tudj felmutatni, hanem minél több olyan ügyfeled legyen, aki valójában szenzitív arra, amit te szeretnél nála és vele elérni.

AKTIVITÁS

Ha van 200 partnered, abból vajon mennyi az aktív, és ha aktív mennyire az? Hol van a fájdalomküszöböd?

BÚCSÚ

Húzz vonalat egy olyan éves forgalmi elvárásnál, ami alatt a partnercégeid egy része már nem kifejezetten számít nálad komoly célcsoportnak, mert több a ráfordított energia, mint a várható megtérülés. Szomorú tény, de időnként nyomni kell egy frissítést és megújulni. Mert néha a kevesebb több..igaz?

A kevesebb néha több, amikor a mondat értelmet nyer

A JÖVŐD

Akik a vonal felett maradtak, kapjanak tőled egyértelmű jelet és támogatást arra, hogy milyen fontosak számodra, akarsz velük a jövőben együtt újítani, így ülj le egy átfogó megbeszélésre.Vázold fel a közös célt, amiből mindketten jól profitálhattok….végtére is ez volna az üzlet lényege.

“KULCSOK” A SIKERES ÚTHOZ

Vond be az értékesítő kollégáid a tárgyalások menetébe , mert FONTOS, hogy az új szolgáltatásaid eredményességében jelentős szerepet kapjanak ( ők a céged arcai..szemei..és fülei.. ) és megértsék, hogy ők a kulcsok a zárhoz!
Partnered is érezze, hogy HOPPÁ ezek nem alszanak, a teknősöket valami gyorsabbra cserélték, és itt tényleg készül valami új, és számára jövedelmező stratégia, üzlet.

DELEGÁLVA  MOTIVÁLJ

Keress ÚJ partnereket!!!
Velük fogod elérni azt a forgalmat, amit eddig a vonal alattiakon elbuktál, elvesztettél.
Mindenképpen éreznie kell a cégednél dolgozó összes kollégádnak, hogy változni muszáj.
Helyezz kilátásba új forgalmi célokat, támogass,  ellenőrizz és ne felejts el jutalmazni sem!

Van egy mondás, valahogy így szól: azt a lovat ütik, amelyik  jobban húz….Ez valamikor még talán működött, de iszonyatosan régimódi és “bűzlő” gondolkodásmód.

Szerintem meg így szól, lefordítva egy mai, modern IQ és EQ- ban gazdag vezető nyelvén:
“azt a lovat kell jobban etetni, amelyik a leginkább húz” ettől a többi is megtáltosodik.

Csatlakozz a Dobrai F. Rezső/coach facebook oldalunkhoz is, ahol mindig friss információkat találsz.

2016. november
ÜZLETKÖTŐ FEJLESZTÉS